کمپین تبلیغات کلیکی در دنیای بازاریابی و تبلیغات آنلاین توسط بسیاری از کسب و کارها و تجارتها با هدف تبدیل مخاطبان به مشتریان، و همچنین افزایش ترافیک سایت مورد استفاده قرار میگیرد. (منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس)
ترافیک تولید شده توسط این روش، بازده بیشتری نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی دارد. بدین معنی که درصد بیشتری از افراد بازدید کننده تبدیل به مشتریان بالفعل خواهند شد.
به عبارت دیگر داشتن چک لیست کمپین تبلیغات اینترنتی بیش از هر روش دیگری میتواند مشتریان بالقوهی شما را به سمت شما بکشاند. از طرفی این تبلیغات بسیار مقرون به صرفه هستند، زیرا آگهی دهندگان فقط در صورتی هزینه پرداخت میکنند که تبلیغات آنها مورد بازدید قرار گرفته باشد.
البته محتوای با کیفیت نیز مانند هر روش دیگری در روش تبلیغات کلیکی نقش به سزایی دارد. در ادامه نکاتی را برای بهینهتر شدن کمپین تبلیغات آنلاین مطرح خواهیم کرد. در صورتی که نیاز به راه اندازی یک تبلیغات کلیکی دارید و یا علاقهمند به این موضوع هستید، با ما همراه شوید.
۱- آگاهی داشتن از قوانین و شرایط شرکتهای تبلیغات PPC
بهتره اطلاعات کافی در مورد شرایط کمپین تبلیغات کلیکی و نحوهی کار شرکتهای تبلیغاتی داشته باشید. اگر به تازگی با تبلیغات آنلاین و تبلیغات کلیکی آشنا شدهاید، حتماً سعی کنید در مورد اطلاعات کسب کنید. کتابها و منابع آنلاین زیادی برای کمک به شما وجود دارند.
۲- مشخص کردن اهداف کمپین تبلیغات کلیکی
پس از آشنایی با روشهای بازاریابی آنلاین و همچنین روش تبلیغات کلیکی بخصوص تبلیغات کلیکی گوگل، میتوانید اولین گام به سمت ساختن یک کمپین تبلیغات کلیکی را بردارید. قبل از هر کاری اهداف خود را مشخص کنید.
برای این کار به مواردی توجه کنید که در ادامه توضیح میدهیم. هدف از این کمپین تبلیغات اینترنتی چیست؟ بسته به اینکه هدف کمپین افزایش ترافیک و یا تعداد اعضای سایت و یا افزایش نرخ فروش باشد، محتوا و سیاست تبلیغاتی متغیر خواهد بود.
هدفگذاری به صورتی باشد که کمپین را در مسیر درست هدایت کند در غیر این صورت پول و زمان به هدر خواهند رفت. این را بدانید که پس از مشاهدهی تبلیغ از مخاطب انتظار چه واکنشی دارید. در مرحلهی بعد سعی کنید نرخ تبدیل را به دست بیاورید.
۳- دکمهی فراخوان یا Call To Action
یکی از مهمترین عوامل کلیدی که میباست به آن توجه کنید در نظر گرفتن یک دکمهی فراخوان متناسب با هدف گذاری تبلیغ هست. بدانید که از مخاطب چه انتظاری دارید و متناسب با آن دکمهی فراخوان در نظر بگیرید.
برای مثال وقتی انتظار دارید مخاطب در سایت شما ثبت نام کند، باید “همین حالا عضو شو” و یا “ثبت نام” را به عنوان دکمهی فراخوان در نظر بگیرید و در حالتی که تبلیغ شما مربوط به فروش یک محصول هست، از دکمهی “اضافه کردن به سبد خرید” استفاده کنید. به طور کلی در طراحی دکمهی فراخوان موارد زیر را در نظر بگیرید:
- دکمه فراخوان با توجه به مرحله قبل یعنی هدف کمپین، طراحی و در نظر گرفته شود.
- دکمه فراخوانی که در بنر تبلیغاتی یا صفحه سایت خود قرار میدهید و با محتوای صفحه فرود نهایی که کاربران مشاهده میکنند یکپارچه باشد و یک پیام را القا کند.
- اگر در بنر و دکمه فراخوان وعدهای را ارائه دادهاید حتماً به آن وفادار باشید و با مخاطبان خود با صداقت رفتار کنید.
۴- داشتن یک صفحهی فرود بهینه برای کمپین تبلیغات کلیکی
صفحهی فرود از ملزومات یک کمپین تبلیغات کلیکی، اولین چیزیه که یک مخاطب از برند شما، میبیند و اولین پیش زمینه را در مورد برند شما در ذهن مخاطبان میسازد.
برای داشتن یک صفحهی فرود بهینه، سؤالات زیر را خود بپرسید
- آیا صفحه فرود کمپین به اندازه کافی قابل اعتماده؟
- آیا صفحه فرود، حرفهای طراحی شده؟
- آیا یک تجربه یکنواخت و یکپارچه را از کمپین القا میکند؟
- آیا محتوا به حد کافی توجه کاربران را جلب میکند؟
این سؤالات برای دریافت نرخ تبدیل (Conversion Rate) بیشتر و بهتر و نتیجهی نهایی کمپین تبلیغاتی تأثیرگذار هستند.
ادامه مطلب در: https://pergasco.com/blog/click-advertising/کمپین-تبلیغات-کلیکی-چک-لیست-اجرای-موفق/