متاسفانه قسمت کابین زانتیا استحکام خوبی در تصادف نداشته و به راحتی از ناحیه ستون A و سقف دچار شکست می گردد، همین امر منجر به تغییر شکل درها و باز نشدن آنها در تصادفات می شود که در این صورت تیم نجات باید از ابزارهای مخصوص برای برش یا باز کردن درها استفاده کند. درواقع گذر زمان بر قالی کرمان اثری ندارد و نسبت به دیگر کالاها، کم تر دچار افت قیمت می شود. درواقع مهمترین دلیل توقف تولید آن ضعف شدید در زمینه ایمنی بود. در این سامانه تراکم گاز نیتروژن داخل گوی فلزی و پشت دیافراگم لاستیکی به عنوان تعلیق و مشابه فنر در خودروهای معمولی عمل مینماید و دمپر قرار گرفته شده در ورودی گوی با کم کردن سرعت و فشار ورود و خروج روغن هیدرولیک به سمت دیافراگم مخزن گاز نیتروژن و بالعکس نقشی همانند کمک فنر در خودروهای معمولی را به عهده دارد. روغن موتور، اصطکاک بین قطعات فلزی را از بین میبرد تا گرمای ناشی از آن، موتور را داغ نکند. اين موارد همراه با قيمت رقابتي آن، پارس را به مقرون به صرفه ترين و پرفروش… یکی از معایب این خودرو هرزگردی زیاد در دنده ۱ بود که مهمترین علت آن، به خاطر گشتاور زیاد موتور نسبت به بدنه است که قطعا میبایست تغییراتی روی آن انجام شود.

در اتوبان ها و جاده ها شتاب گیری فقط با معکوس های ناگهانی قابل انجام است و قدرت مانور راننده به دور موتور ۴۰۰۰ الی ۶۰۰۰ محدود شده است. پروفیل درها و پنجره ها از خطوطی تیز برخوردارند. سمند سورن از نظر فنی تفاوت چندانی با سمند LX ندارد و بیشتر طراحی چراغهای آن تغییر کردهاست. باتری سمند در کرج : فروش انواع باطری های مناسب خودروی سمند با امکان ارسال و نصب در سراسر کرج به همراه 15 تا 30 ماه گارانتی. در پایان باید گفت که پژو پارس ELX موتور زانتیا در زمان خود یکی از خودروهای لوکس و پرآپشن به حساب میآید، به گونهای که بسیاری از سازمانهای دولتی از آن به عنوان خودرو تشریفات استفاده میکردند، اما در سال 1391 تولید پارس ELX با موتور زانتیا متوقف شد. یک ویژگی مثبت دیگری که «پژو ۴۰۷» دارا می باشد مسئله نیامدن سروصدا به درون کابین خودرو می باشد یعنی باید گفت که میزان ورود صدا به درون کابین خیلی کم می باشد و تنها در مواقعی که خودرو وارد دورهای موتور بالا می شود مقداری صدا در درون کابین شنیده می شود که این هم یک امر موتور زانتیا عادی است . در نهایت باید گفت که تنها نکته قوت موتور ۴۰۷ این است که استاندارد آلایندگی یورو ۴ را اخذ کرده و مصرف ۸٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را داراست.

برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون در بهترین حالت با نمونه ای دنده ای به ۹ ثانیه و در نمونه اتوماتیک به ۱۰٫۵ ثانیه زمان نیاز است. نکته ای که مسئولان از آن غافل هستند این است که مصرف سوخت در اتومبیلی که بیش از ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد چندان فاکتور تعیین کننده ای نیست و کسی که توانایی پرداخت ۵۰ میلیون تومان را دارد اهمیت چندانی به این که هفته ای ۴۰ لیتر بنزین میزند یا ۶۰ لیتر، نمیدهد! در مجموع میتوان مصرف سوخت را به صورت میانگین در سیکل ترکیبی ۸٫۳ لیتر دانست. مصرف سوخت پایین ۴۰۷ که توجیه مدیریت ایران خودرو برای انتخاب مدل ۴ سیلندر است در شهر بین ۱۱ تا ۱۲ لیتر و در اتوبان ۶ تا ۶٫۵۵ لیتر اندازه گیری شده است. این موتور چهار سیلندر دارای ۱۹۹۷ سی سی حجم بوده و به صورت عرضی در بدنه جای گرفته است. مشکل بعدی این خودرو، بدنه فوق العاده ضعیف آن است. صندوق عقب به اندازه ی کافی برای کلاس سدان های بزرگ جا داشته و دسترسی آن مناسب است.

برای نگهداری خودرو زانتیا چه نکاتی باید مدنظر باشد؟ هر چه میزان این شاخص بالاتر باشد، نشان از با کیفیت و مرغوب تر بودن روغن موتور می دهد. در نسخه اتوماتیک خودروی «پژو ۴۰۷» در مقایسه با نسخه دستی «پژو ۴۰۷» سیستم هایی مانند : سانروف برقی و تهویه مجزا برای سرنشین های جلویی خودرو و تودوزی های لوکس تر و همچنین صندلی تمام برقی وجود دارد . اما استفاده از کامپیوتر سفری و روکش پلاستیک های چوب نمای داشبورد که با کیفیت تر از گذشته هستند از محاسن این خودرو است. جالب است بدانید زانتیا، مزدا ۳،نیسان ماکسیما، هیوندای آزرا، کیا اپیروس و اکثر اتومبیلهایی که بین ۲۵ تا ۵۲ میلیون تومان قیمت دارند دارای شتاب های بهتر هستند. به نظر شما کسی که ۵۱ یا ۵۴ میلیون تومان بابت ۴۰۷ میپردازد به کدام مورد اهمیت بیشتری میدهد. هفته ای ۸ هزار تومان بیشتر بابت بنزین یا قابلیت های دینامیک و لذت رانندگی؟