فیس بوک کاملاً نتوانسته است جلوی انتشار اطلاعات نادرست در انتخابات ترامپ را بگیرد


افشای اطلاعات نادرست ویروسی و توضیح اینکه از کجا ناشی شده است ، صدمه ای که ایجاد می کند و آنچه که باید در مورد آن انجام دهیم.

سیزده ماه پیش ، فیس بوک برنامه های اصلی خود را برای مبارزه با اطلاعات نادرست در انتخابات اعلام کرد.

در پستی در اکتبر 2019 ، مدیران ارشد فیس بوک با اعتماد به نفس روش های بی شماری را بیان کردند که این پلتفرم از تکرار آنچه در سال 2016 اتفاق افتاده بود ، زمانی که عوامل دولت روسیه برای ایجاد سردرگمی و هرج و مرج به سیستم عامل حمله کردند ، جلوگیری کرد.

نه ، این بار قضیه فرق می کند. فیس بوک شفاف تر خواهد بود ، انتشار اطلاعات غلط را قبل از ویروسی شدن محدود می کند و اطمینان می دهد که هیچ دولت خارجی نمی تواند در نتیجه انتخابات 2020 دخالت کند.

اما با خواندن این پست وبلاگ اکنون ، دو هفته پس از انتخابات ، مشخص شده است که این شرکت نتوانسته است به اندازه کافی به یک عامل اصلی رسیدگی کند: رئیس جمهور دونالد ترامپ ، که پست های وی در حال حاضر در میان محبوب ترین برنامه ها قرار دارد.

تقریباً در هر نوبت ، فیس بوک نتوانست توانایی رئیس جمهور در انتشار تئوری های توطئه بی اساس و اطلاعات غلط درباره نتایج انتخابات را متوقف یا حتی محدود کند ، و اقداماتی که فیس بوک در پیش گرفت هیچ تاثیری بر توانایی ترامپ در دامن زدن به ترس و خشم در میان آمریکایی ها نداشت. که معتقدند انتخابات دزدیده شده است.

اطلاعات داخلی فیس بوک نشان می دهد بر اساس بحث های داخلی که به Buzzfeed News رسیده است ، برچسب های این شرکت روی پست های ترامپ تأثیر قابل توجهی در توانایی آنها برای به اشتراک گذاشتن نداشته است.

“ما شواهدی مبنی بر اجرای آنها داریم [labels] به پست ها اشتراک مجدد آنها را با 8 ~ کاهش می دهد ، “یک محقق داده در شبکه اجتماعی داخلی فیس بوک معروف به Workplace ارسال کرد.

وی افزود: “با این حال ، با توجه به اینکه ترامپ در موقعیت های مختلف سهام زیادی دارد ، این کاهش به ترتیب بزرگی باعث تغییر سهام نخواهد شد.”

برخلاف توئیتر ، که پست های ترامپ را نادرست توصیف می کرد و احتمال روتوش ، لایک یا نظر در مورد آنها را از بین می برد ، فیس بوک به سادگی برچسب اطلاعاتی را بر روی پست های رئیس جمهور و سایر نامزدها قرار داده است. این برچسب نشان نمی دهد که گفته های ترامپ خلاف واقع است و مانع اشتراک مشترکین در مصرف کنندگان نمی شود.

در نتیجه ، پست های ترامپ – که در روزهای اخیر شامل تئوری توطئه درباره ماشین های رای گیری است که مستقیماً از جامعه QAnon می آیند – به یکی از محبوب ترین پست ها در فیس بوک تبدیل شده اند.

به گفته ناتالی مارتینز ، محقق اطلاعات غیرمجاز ، که از روز انتخابات پست های ترامپ در فیس بوک را دنبال می کند ، صفحه ترامپ بیشترین سهم را از بهترین 2000 پست در بستر روز انتخابات و بیشترین سهم از کل تعاملات کسب شده را در اختیار دارد. بهترین نشریات

مارتینز اشاره می کند که بیش از دو سوم (67 از 97) پست های مهم ترامپ حاوی اطلاعات نادرست مربوط به انتخابات است و بسیاری از پست ها در حال حاضر به عنوان اطلاعات غلط برچسب گذاری شده اند.

سخنگوی فیس بوک ، اندی استون گفت که نوشته هایی که مارتینز به آنها اشاره کرده است با برچسب:

اما مارتینز گفت که منظور او به طور خاص به برچسب گذاری اطلاعات غلطی است که فیس بوک برای سایر مطالب استفاده کرده است ، که محتوای یک پست را از کاربران پنهان می کند مگر اینکه آنها برای دیدن آن کلیک کنند.

مارتینز روز دوشنبه در توئیتی نوشت: “من استراتژی فیس بوک برای مبارزه با اطلاعات نادرست پس از انتخابات را یک شکست عظیم می نامم ، اگر حماقت کامل این استراتژی به وضوح نشان ندهد که آنها اصلاً قصد موفقیت ندارند.”

اما چطور ممکن است فیس بوک پیش بینی کند که ترامپ به این روش کودکانه و خطرناک در برابر باخت انتخابات واکنش نشان دهد؟ خوب ، او می توانست حرف های کارمندان خودش را بشنود.

در ماه ژوئن ، پس از پست آتش افروز ترامپ “هنگامی که غارت شروع می شود ، تیراندازی آغاز می شود” در مورد اعتراضات Black Lives Matter ، گروهی از کارمندان گروه یکپارچگی مدنی فیس بوک به مدیریت مراجعه کردند ، به گفته منابعی که با پایگاه خبری فناوری اطلاعات Information صحبت کردند.

آنها از مدیر عامل شرکت مارک زاکربرگ و تیمش می خواستند استراتژی جدیدی را اعمال کنند که مجازات های بسیار سخت تری را برای سیاستمداران و سایر شخصیت های عمومی که سیاست های شرکت را نقض می کنند ، اعمال کند.

از جمله تحریم های پیشنهادی ، محدود کردن امکان ویروسی شدن پیام با حذف امکان اشتراک یا ارسال نظر در مورد پست ها بود.

زاکربرگ پس از بررسی چند هفته ای پیشنهادها ، تصمیم گرفت وتو را پیشنهاد دهد ، و به جای آن روش نرم تری را که در هفته های اخیر استفاده کرده بود ، انتخاب کرد.

و همه ما می دانیم که چقدر خوب کار می کند.


منبع: ranginews.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>