[ad_1]

در این پرونده عکس از 10 آوریل 2018 ، مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ در رابطه با نقض داده ها در رسانه های اجتماعی در واشنگتن دی سی ، ایالات متحده در کمیته دادگستری و تجارت سنا در کاپیتول هیل شهادت داد.  (Olivier Douliery / Abaca / Sipa USA) (Sipa از طریق AP Ima

در این پرونده عکس از 10 آوریل 2018 ، مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ در رابطه با نقض داده های رسانه های اجتماعی در واشنگتن دی سی ، ایالات متحده در کمیته دادگستری و تجارت سنا در کاپیتول هیل شهادت داد. (Olivier Douliery / Abaca / Sipa USA) (Sipa از طریق تصاویر AP)

Logo_Disinfo Dispatch Padding

افشای اطلاعات غلط ویروسی و توضیح اینکه از کجا ناشی شده است ، صدمه ای که ایجاد می کند و آنچه که باید در مورد آن انجام دهیم.

مدیر اجرایی فیس بوک چهارشنبه شب گفت که پس از 12 ماه گذشته برای پشتیبانی از تئوری های توطئه ، تضعیف بهداشت عمومی و تضعیف دموکراسی در حالی که 86 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است ، چهارشنبه شب گفت که او به سادگی می خواهد سیستم عامل “سرگرم کننده” باشد.

2020 مطمئناً سال بزرگی برای فیس بوک بود. به ارتقا Q QAnon از یک جنبش توطئه آمیز شدید به یک گروه بزرگ افراطی کمک کرد ، به ضد واکس ها کمک کرد اطلاعات غلطی در مورد واکسن ویروس کرونا منتشر کنند. به گروههای طرفدار ترامپ اجازه دهید تا جلوی رای دادن میلیونها سیاه پوستان آمریکایی را بگیرند. به دونالد ترامپ بستری برای انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات داد. علیرغم اصرار شریل سندبرگ ، رئیس فیس بوک ، به جنبش Stop Theft کمک کرد تا به استخدام و سازماندهی آنلاین بپردازد و به دامن زدن به شورشهای کاپیتول کمک کند.

این شرکت چهارشنبه شب اعلام کرد که علی رغم همه اینها – یا شاید به دلیل آن – فیس بوک نیز با رکورد 86 میلیارد دلار درآمد و 32 میلیارد دلار سود کسب کرده است.

اما اکنون که وی بسیاری از مشکلات جامعه را ایجاد یا تشدید کرده و با این کار خود را غنی کرده است ، مارک زاکربرگ می خواهد همه چیز تغییر کند و می خواهد فیس بوک جایی باشد که مردم بتوانند از آن لذت ببرند.

به همین منظور ، زاکربرگ می گوید از شر آنچه که فیس بوک را به مکانی جالب تبدیل می کند خلاص خواهد شد: سیاست.

زاکربرگ چهارشنبه شب هنگام یک گفتگو درباره سود ، به سرمایه گذاران گفت: “ما حتی بیشتر به نیرویی برای جمع کردن مردم متمرکز خواهیم شد.”

وی ادامه داد: یکی از بهترین بررسی هایی که در حال حاضر از جامعه خود می شنویم این است که مردم خواهان سیاست و تلاش برای استفاده از تجربه خود در خدمات ما نیستند.

بنا به دلایلی ، مدیر عامل فیس بوک نتوانست ذکر کند که الگوریتم این شرکت و کل مدل تجاری آن است که نوع محتوای سیاسی فرا حزب را تحریک می کند. در حال حاضر بر سیستم عامل تسلط دارد.

زاکربرگ برای تبدیل فیس بوک از یک باتلاق سمی به بهشت ​​جادویی سعادت ، شگفتی و عکس های فرزند سوم پسر عموی دوم ، امروز گفت الگوریتم فیس بوک دیگر گروه هایی را که به سیاست یا سایر موضوعات عمومی اشاره می کنند ارائه نمی دهد.

“ما قصد داریم گروه های مدنی و سیاسی را از توصیه های طولانی مدت دور نگه داریم

زاکربرگ به سرمایه گذاران گفت. “به روشنی ، این ادامه کاری است که ما مدتی است برای کاهش دما و جلوگیری از جنجال در گفتگوها و اجتماعات انجام می دهیم.”

اما زاکربرگ قبلاً وعده های مشابهی داده بود. در حقیقت ، در ماه اکتبر ، سوگند یاد کنگره ، زاکربرگ گفت که فیس بوک دیگر توصیه به “گروه های سیاسی یا گروه های اجتماعی” را متوقف کرده است.

این تصمیم پس از بررسی داخلی فیس بوک گرفته شد که نشان می دهد تبلیغ این گروه ها به هدف قرار دادن مصرف کنندگان در ایجاد محتوای تفرقه افراطی و افراطی کمک می کند.

اما زاکربرگ و فیس بوک ادامه ندادند: تحقیقات Markup که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که فیس بوک در طول ماه دسامبر همچنان به توصیه گروه های سیاسی به کاربران خود ادامه می دهد.

تحقیقات نشان داد که “12 گروه سیاسی در میان 100 گروه برتر توصیه شده به بیش از 1900 کاربر فیس بوک در پروژه Citizen Browser ما وجود دارد ، که پیوندها و توصیه ها را برای گروه های ارائه شده در یک صفحه ملی از کاربران فیس بوک ردیابی می کند.”

اما زاکربرگ در تماس روز چهارشنبه با سرمایه گذاران قول جنجالی بیشتری داد و خاطرنشان کرد که سایت های سیاسی فرا احزاب نیز می توانند تحت تأثیر فاصله فیس بوک از سخنرانی های سیاسی قرار بگیرند.

زاکربرگ گفت: “ما در حال حاضر در حال بررسی اقداماتی هستیم که می توانیم برای کاهش میزان محتوای سیاسی در News Feed انجام دهیم.” “ما هنوز در حال کار بر روی بهترین روش برای انجام این کار هستیم.”

زاکربرگ نگفت که فیس بوک چگونه این کار را انجام خواهد داد ، اما احتمالاً تأثیر زیادی بر مفسران راستگرا مانند بن شاپیرو و دن بونگینو خواهد گذاشت که تقریباً به طور کامل در صفحات فیس بوک خود امپراتوری های رسانه ای عظیم را ایجاد کرده اند.

در سه ماهه آخر سال 2020 ، در حالی که حساب فیس بوک ترامپ شایعاتی درباره توطئه های بی فایده الهام گرفته از تقلب منتشر شده بود ، QAnon و گروه های فیس بوک در سراسر کشور برنامه ریزی کردند راهپیمایی های Stop Theft و سپس آشوب های Capitol ، این شرکت فقط به درآمدزایی در مقادیر بی سابقه ادامه می دهد.

در سه ماه منتهی به پایان دسامبر ، این شرکت برای هر یک از 2.8 میلیارد کاربر فعال خود در ماه 10.14 دلار درآمد کسب کرد که یک رکورد بی سابقه است. درآمد سه ماهه آن – بیش از 11 میلیارد دلار – 50٪ بیشتر از مدت مشابه سال 2019 بود.

دلیل این امر آن است که فیس بوک در درک دقیقاً آنچه کاربرانش را تحریک می کند بسیار خوب است و حتی در تهیه محتوای بیشتر برای ماندن در پلت فرم برای مدت زمان طولانی تر و بسیار بهتر است.

هنوز هم مدیر عامل فیس بوک نمی تواند انگشت خود را روی این مسئله بگذارد که چرا دنیا اینقدر به این نوع محتوا معتاد شده است. وی چهارشنبه شب ، بدون اشاره به کنایه ، به سرمایه گذاران گفت ، “این گرایش در جامعه وجود دارد که بسیاری از امور سیاسی شده اند و سیاست راهی برای جلب همه چیز داشته است.”



[ad_2]

منبع: ranginews.ir