[ad_1]

GettyImages-1229325894

تصویر: مایکل رینولدز / استخر / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

فیس بوک تصمیم گرفته است که به دنبال انتقاد گسترده مردم از این اقدام ، یک پروژه تحقیقاتی با هدف آشکار کردن چگونگی استفاده سیاستمداران از شبکه اجتماعی برای هدف قرار دادن کاربران خود با تبلیغات را تعطیل نکند.

دو هفته قبل از انتخابات ، فیس بوک نامه هشدار دهنده ای را به رصدخانه آگهی فیس بوک ارسال کرد ، یک پروژه تحقیقاتی که تبلیغات سیاسی را ردیابی می کند و از دانشکده مهندسی دانشگاه نیویورک در تاندون کار می کند.

دلیل این اخطار یک افزونه مرورگر به نام Ad Observer است که به محققان اجازه می دهد داده های هدف گیری تبلیغات را از کاربران جمع آوری کرده و این اطلاعات ناشناس را به یک پایگاه داده عمومی ارسال کنند که به روزنامه نگاران و محققان امکان دسترسی به جزئیات مربوط به آن را می دهد. چگونه و کجا سیاستمداران هزینه تبلیغات خود را متمرکز می کنند.

در این نامه آمده است که اگر تیم نیویورک ابزار خود را غیرفعال نکرده و کلیه داده های جمع آوری شده تا 30 نوامبر را حذف نکند ، مجبور به “اقدامات اجرایی اضافی” خواهد شد.

فیس بوک به دلیل تصمیم خود که فقط دو هفته قبل از انتخابات بسیار پر رقابت برگزار شد ، در زمانی که رصدخانه آگهی انتشار داده های خود را در مورد این ابزار آغاز کرده بود ، شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت.

اما مهلت فیس بوک نیمه شب دوشنبه به پایان رسید و این ابزار هنوز هم کار می کند.

در حقیقت ، از زمان انتشار خبر نامه فیس بوک ، تعداد افرادی که برای به اشتراک گذاشتن داده های خود از طریق Ad Observer توافق کرده اند ، دو برابر شده است و بیش از 16000 نفر در حال حاضر ثبت نام کرده اند.

یک منبع از رصدخانه آد ، که ناشناس اعلام شد ، زیرا مجاز به صحبت در این ضبط نبود ، گفت که فیس بوک با محققان تماس گرفته است تا جلسه ای را ترتیب دهد ، که انتظار می رود هفته آینده برگزار شود.

یک منبع در فیس بوک تأیید کرد که وی با محققان تماس گرفته و دو طرف قصد دیدار دارند.

بخشش در آخرین لحظه پس از هفته ها عصبانیت و ناامیدی محققان نیویورک که فکر می کردند فیس بوک آنها را انتخاب می کند ، به این دلیل است که اگر اد رصدخانه به انتشار اطلاعات هدف گذاری ادامه دهد ، می خواهند خود را در برابر مشکلات قانونی محافظت کنند.

“ما شروع به ارسال تبلیغاتی کردیم که در بایگانی خود فیس بوک موجود نیست. و ما شروع به ارسال اطلاعات هدفمند ناشناس کردیم. هیچکدام از این داده ها چیزی شخصی را نشان نمی دهد ، اما بسیاری از آنها باعث نمی شود که فیس بوک عالی به نظر برسد. ” .

نمونه ای از نوع داده های جمع آوری شده توسط Ad Observer را می توانید در زیر مشاهده کنید.

عکس صفحه نمایش 2012-12-04 ساعت 12.13.03 PM.png

این آگهی که به دلیل دروغ بودن ادعای خنثی کردن 911 توسط بایدن ، توقیف یا از سایر سیستم عامل ها ممنوع یا حذف شد ، به دلیل اینکه این شرکت به داوطلبان اجازه داده است با اطلاعات گمراه کننده یا نادرست تبلیغات را انجام دهند ، مجاز به پخش در فیس بوک است.

هدف قرار دادن داده های جمع آوری شده توسط Ad Observer نشان می دهد که مبارزات انتخاباتی ترامپ این اطلاعات غلط را در مورد زنان متاهل حومه شهر ، گروهی از رای دهندگان که ترامپ از آنها می خواهد در هفته های قبل از انتخابات حمایت کند ، هدف قرار داده است.

بدون Ad Observer ، چنین داده هایی هرگز علنی نمی شوند.

فیس بوک می گوید با تهدید به مسدود کردن این ابزار ، به سادگی از کاربران خود محافظت می کند و ادعا می کند که ابزار Ad Observer شرایط آن را نقض کرده است زیرا قادر به جمع آوری اطلاعات در مورد دوستان کاربران Ad Observer است که نمی توانند رضایت خود را بدهند. .

اما Ad Observatory می گوید که هیچ اطلاعاتی در مورد دوستان کاربران جمع آوری نمی کند و برخی از کارشناسان با هدف تبلیغات معتقدند که دلیل اصلی فیس بوک برای خاموش کردن این ابزار جلوگیری از مسئولیت قانونی احتمالی است.

فیس بوک می خواهد “پس از صندل کمبریج آنالیتیکا ، کامرسون هیکی ، که در حال کار بر روی شفافیت الگوریتمی کنفرانس ملی شهروندی ، مستقر در واشنگتن است و که در ساخت فناوری اصلی برای Ad Observer.

” [NYU tool] باعث ایجاد دافعه از فیس بوک می شود زیرا در بین مردم بدنام شد زیرا آنها از آن برای تحقق هدف دقیق آن استفاده کردند ، شناسایی کاستی ها در نحوه کار سیستم فیس بوک و همچنین ایجاد شفافیت اضافی که غیر از این نیست به طور مستقیم از فیس بوک در دسترس است ، “هیکی به VICE News گفت.

فیس بوک پس از آنکه فاش شد از تبلیغات سیاسی برای هدف قرار دادن جوامع خاص در فیس بوک استفاده می شود ، تلاش کرد تا از انتقادی که در سال 2016 با آن روبرو بود ، بازیابی کند ، و هیچ ایده ای که بودجه آنها را تأمین می کرد ، نبود.

این شرکت 18 ماه پیش یک کتابخانه تبلیغاتی برای جستجوی تبلیغات سیاسی راه اندازی کرد ، اما محققان بارها به محدودیت های این ابزار استناد کرده و گفته اند که این شرکت به سادگی اطلاعات کافی را به اشتراک نمی گذارد تا بتواند به آنها تبلیغات سیاسی کافی را در این سیستم ردیابی کند.

ادلسون و همکارانش قبلاً از API کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای ردیابی افرادی که تبلیغات سیاسی را در فیس بوک می خرند استفاده کرده اند و “رابطه کاری بسیار خوبی” با فیس بوک تا تابستان امسال توصیف کردند.

وی گفت: “ما به طور منظم با تیم Ad Library صحبت کردیم و هنگامی که آنها را یافتیم آسیب پذیری ها را آشکار کردیم.”

اما محققان می خواستند بیشتر بدانند ، بنابراین آنها برای دور زدن محدودیت های فیس بوک ، Ad Observer را ایجاد کردند و در یک سری جلسات در ماه ژوئن برنامه های خود را به فیس بوک ارائه دادند.

به گفته فیس بوک ، آنها از همان ابتدا اظهار داشتند که این ابزار شرایط و ضوابط شرکت را نقض می کند و اگر محققان به جلو بروند ، اقدامات اجرایی انجام می شود.

ادلسون می گوید که در جلسات ماه ژوئن ، فیس بوک به این واقعیت اشاره کرد که این ابزار شرایط استفاده از آن را نقض می کند ، اما او هیچ اشاره ای به زورگویی به یاد نمی آورد.

ابزار Ad Observer در سپتامبر راه اندازی شد و یک ماه بعد ، در 16 اکتبر ، نامه ای هشدار دهنده به ادلسون و تیمش ارسال شد که به آنها می گوید تا پایان ماه نوامبر استفاده از این ابزار را متوقف کنند یا با عواقب آن مواجه شوند. ادلسون گفت این نامه “ما را متعجب” كرد.

ادلسون می گوید رصدخانه آدمی قصد متوقف کردن ندارد ، اما یک منبع در فیس بوک – که نامش فاش نشده است زیرا وی مجاز به صحبت در این زمینه نبود – گفت که این شرکت می تواند به راحتی “کد ما را تغییر دهد” تا از ابزار NYU جلوگیری کند. برای جمع آوری هرگونه اطلاعات در مورد کاربران فیس بوک ، با بیان اینکه این شرکت کار مشابهی را با ابزار بازیابی اطلاعات دیگری که سال گذشته توسط ProPublica ایجاد شده انجام داده است.

جدا از این که ابزار ردیابی تبلیغات آنها شکسته است ، ادلسون نگران است که فیس بوک بتواند پیشرفت بیشتری کند.

وی گفت: “ما نگران هستیم كه فیس بوك دسترسی ما به API كتابخانه تبلیغاتی را لغو كند” ، اگرچه یك منبع فیس بوك به VICE News گفت كه در حال حاضر این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته است.

بخشی از دلیل ناامیدی ادلسون و همکارانش از اقدامات فیس بوک و تلاش برای نشان دادن آن به عنوان شرکتی که از کاربران خود محافظت می کند این است که امروز حداقل دو پسوند مرورگر دیگر وجود دارد که تقریباً یکسان با Ad Observer هستند زیرا آنها اطلاعات مربوط به کاربران فیس بوک را ضبط می کنند تا داده های هدف گیری را که فیس بوک محرمانه نگه دارد ، نشان دهند

VICE News با اپراتورهای دو ابزار صحبت کرد و هر دو گفتند که آنها هرگز در مورد نگرانی درباره حریم خصوصی با فیس بوک تماس نگرفته اند و هر دو گفتند که نمی توانند بفهمند چرا فیس بوک Ad Observer را هدف قرار داده است.

یکی از اپراتورها به VICE News گفت: “برای ما اسرارآمیز است که چرا پروژه نیویورک به این روش انتخاب شده است.”

اسامی این دو گروه منتشر نمی شود زیرا یک منبع فیس بوک گفته است که اگر VICE News نام گروه ها را منتشر کند ، پس “من این نام را برای تیم حقوقی خود ارسال می کنم و برای آنها نیز همین اتفاق خواهد افتاد.” “

فیس بوک انتخاب نیویورک را انکار کرده و گفته است که مرتباً برای گروه هایی که سیاست های آن را نقض می کنند نامه های حقوقی ارسال می کند ، اما آنها را منتشر نمی کند. فیس بوک گفته است که پروژه های تحقیقاتی مشابه را در گذشته نیز تعطیل کرده است – اگرچه پروژه های تحقیقاتی مورد بحث را ذکر نمی کند.

تصمیم فیس بوک برای تماس با محققان نیویورک و عدم تعیین ضرب الاجل از 30 نوامبر ممکن است به این معنی باشد که آنها ممکن است مایل به امتیازاتی در زمینه به اشتراک گذاری هدف باشند ، که هدف نهایی همه این محققان است.

اپراتور یکی از افزونه های مرورگر گفت: “هدف ما افزایش شفافیت تبلیغات سیاسی در اینترنت است ، به طور ایده آل توسط قانون ، اما در غیر این صورت ، از طریق سیستم عامل های خودتنظیم.” “از قضا ، این همان عقیده ای است که به نظر می رسد فیس بوک دارد.”

[ad_2]

منبع: ranginews.ir