موتور تیوفایو پژوپارس در دسته پیشرانه های ناچیز مصرف، قلیل صدا و اساسی اقتدار ساخت نیروی نسبتا مناسب است. هدرزها اکثرا به صورت آبکاری تنظیم و ساخت می‌شوند البته شرایط دمایی زیاد بالای پیشرانه سبب ساز تغییر‌و تحول رنگ بدنه هدرز و مات شدن آن میشود.خمکاری بدنه ی هدرز می بایست به وسیله دستگاه های پیشرفته به طور دقیق انجام شود تا زاویه خم گزینه حیث ما به صدق به دست آید و نیز در بعضا جاها حیاتی ایجاد فرورفتگی به بدنه ی ماشین آسیب وارد نکند . از دیگر معایب این موتور می توان به حرارت بالای موتور اشاره کرد ، موتور همین خودرو حتی در مقایسه با دیگر موتور تیم PSA موجود در کشور، بالاتر هست که البته دارای سیستم کاری در نظر گرفتهشده و طراحیشده برای آن سازگار است؛ البته همین گرمای بالا باعث می شود تا نسبت به میزان مرغوب بودن روغن یه خرده اصلی باشد. آزمون و بررسیهای انجام شده شامل شتاب خروج سیال ، حرارت پارامترهای دمایی مربوط به سیال ، فشار گاز خروجی، باز‌نگری گرمایی و مقدار انتقال حرارت میشود. هر چه حجم و سرعت احتراق داخل سیلندرها اکثر باشد، پیشرانه اتومبیل شما می تواند قدرت بیشتری ایجاد کند. به عبارتی طور که در توضیحات قبل نیز ذکر شد در ایران ، شرکت کشور‌ایران خودرو در خودروهایی که تولید می کند از این سری موتور ها استفاده می نماید ولی موتور تیو فایو (tu5) امروزه مبتلا یک سری از مشکلاتی می باشد که ممکن میباشد انتقاد های متعددی از همین موتور شود که ناشی از میزان مرغوب بودن زیر خیس تولید آن می باشد. خودروهای بی ام و سری ۳ و سری ۵ از جمله پرطرفدارترین ماشینهای بی ام و موجود در بازار ایران هستند که اکثری از عاشقان این اتومبیلهای اسپرت آلمانی اهمیت به کار گیری از هدرزهای تخصصی تیم تیونینگ لوکاپرو، خودروشان را مالامال قدرتتر میکنند. در سال 1986 میلادی سری موتور های تیو معرفی شدند که آنگاه ها موتور تیوفایو (tu5) برای ماشین های ، ایران ماشین مورد استفاده قرار گرفت و در بیشتر خودرو هایی مثل : پژو پارس ، پژو 206 و 207 ، رانا و … تعمیر نمودن موتور تیو فایو در خودرو 206 کمی اهمیت دشواری و دردسر می باشد به همین برهان که کلیدی حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای محدود درون گوشه و کنار موتور 206 می باشد. به کار برده شده است. موتور تیو فایو (tu5) حساس حجم 1587 و در دو گونه 8 و 16 سوپاپ در نخست در دسترس قرار گرفت که امروزه صرفا از 16 سوپاپ حساس قدرت 109 مورد به کار گیری قرار می گیرد ، در سری موتور های تیو ، موتور تیو فایو (tu5) در بین دسته های دیگر حجیم ترین موتور شناخته شده است. ولی در اکثری از موردها به جهت بهبود همین کار از هدرز ها استعمال می شود لذا هدرز را بهتر است در دسته لوازم جانبی قرار دهیم . منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولاً به طرز ریختهگری ساخت می شود و به این برهان از تراز درونی ناصاف و زبری برخوردار هست که در روند خروج گازهای آلاینده از فضای احتراق اخلال تولید میکنند، اما هدرز به شیوه خم کاری دقیق لولهها شکل میگیرد و حساس ساختار یکنواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسانتر گازهای آلاینده، تنفس بهتر پیشرانه، ارتقاء توان و کمتر مصرف سوخت میشود، ولی مقدار کمتر مصرف سوخت در ازای ارتقاء اقتدار موتور چندان چشمگیر نمی باشد و از این رو از هدرز غالباً به عنوان یک قطعه عملکردی و تیونینگ تیوفایو بها پژو 405 slx tu5 صفر یاد میشود. دارای توجه به همین که تلاش های زیادی انجام دادند تا سیستم توزیع سوخت به موتور تیوفایو بهتر شود البته کماکان این موتور در این حوزه مشکلاتی داراست که منجر می شود کارایی موتور ضعیف شود. همانطور که در یک سری ردیف بالا به مزایای نصب هدرز اشاره شد، در بعضی از مواقع تجهیز خودرو به این قطعه چندان سوای مشکل نیز نیست؛ چرا که برخی از هدرزهای دست سازی که به وسیله مکانیک های سنتی یا این که بعضا از صاحبین دکان های اگزوز سازی ساخته می شوند خیر فقط نمیتوانند عملکرد هدرزهای فن ای را داشته باشند، بلکه در بعضی از موردها گزارشهایی در خصوص افزایش صدای پیشرانه و سیستم اگزوز، ارتقاء مصرف سوخت و حتی ارتقا آلایندههای خارج شده از اتومبیل هم منتشر شده و در یک کلام عاقبت برعکس به جهت اتومبیل دارد. همون طور که همگی شما دوستان خوب میدونید هدرز تشکیل شده از لوله هایی از متاع استیل ضد زنگ یا این که الومینیم میباشد که به جای منیفولد فابریک اتومبیل بسته میشه و تمام ماشین های تقویت شده یا این که مسابقه ای از همین رسیله استفاده میکنند.هدرز های زیادی در بازار قابل خرید هست که هر کدوم بسته به فرم و شکل و زوایای خروجی خودشون اقتدار و اثر گذاری های متفاوتی روی موتور خودرو نشون میدن.به طور کلی ٢ جور هدرز در بازار میباشد که برای خروجی هر سیلندر و وصال اون ها به یک لوله از طرز ۴ به ١ و ۴به ٢ و آنگاه ١ استعمال میکنند.از هر دو همین هدرز ها با قیمت های مختلف تو بازار موجود هست،هدرز های ۴ به ١ کل خروجی هر ۴ سیلندر رو درجا به یک خروجی منتقل مینمایند و در هر سیکل روند احتراق که ٢ به ٢ سیلندر ها فعالیت میکنند و دود رو خارج میکنند اون ٢ سیلندری که توشون خروج دود جزو امر عمل نیست در گیر فشار میشه چرا که مکش بر روی سوپاپ های خروج دود هست.این امر باعث میشه در دراز مدت شاهد فشار به موتور و در نهایت احتیاج به تعمیر موتور به وجود بیاد.نکته بعدی همین که همین هدرز ها نهایتا تا ٨ اسب بخار بر روی داینو بیشتر می‌نمایند به ماشین. درصورتیکه شما هر گونه سوالی در ارتباط اهمیت چه جایی و نحوه استفاده از قیمت تیوفایو ۹۹ دارید، می توانید اهمیت ما در ورقه وب تماس بگیرید.

ایندکسر