تعداد سیمهای هر کلاف سیم پیچی را روی نقشه بنویسید. از نقشه سیم پیچی موتور برای عیب یابی سیم کشی ها و تعمیر قسمت های دچار نقص استفاده می شود. شما می توانید موتور سوخته کولر را تعمیر کرده و یا سیم پیچی موتور را عوض نمایید. میباشد. وبسایت «ای-استخدام» به واسطه سالها تجربه در این حوزه و یاری همراهان همیشگی خود در بخش نظرات سایت اقدام به جمع آوری منابع پیشنهادی کاربران موفق در آزمون نموده و در این صفحه تمام آنها را برای شما معرفی نمودهایم. سیستمهای تهویه مطبوع موضوع درس هفتم است و در نهایت، در درس هشتم، نرمافزارهای مهم مربوط به کنترل تأسیسات معرفی شدهاند. در صورتی که دوست ندارید سیم پیچی را تغییر دهید می توانید دینام کولر را تعویض نمایید. سوختن به صورت لکه ای: در صورت اتصال سیم به بدنه و یا اتصال کوتاه بین سیم ها سوختن اتفاق می افتد. بعد از باز کردن قطعات داخلی موتور را که قطعاتی مانند استاتور یا همان استوانه فولادی ثابت که اجزای داخلی موتور را خواهد گرفت، آرمیچر یا روتور که قطعه ای می باشد که مشابه با یک یاتاقان کوچک در موتور است و سیم پیچی ها مسی که در اطراف استاتور می تواند انرژی الکترومغناطیسی را به روتور انتقال دهدو باعث چرخش آن می شود، می باشد.

به کار گرفتن سیم های لاکی بی کیفیت یا با کیفیت پایین می تواند تحمل حرارت را کم کرده و باعث سوختن سیم پیچی کولر شود. باید به این نکته هم توجه نمایید که مدل جدید سیم پیچی باید به صورت دقیق و محکم باشد که موتور الکتریکی بتواند کار کند.هر بخشی از سیم پیچی را که تمام کردید باید شیارهای روی کلاف را به سمت پایین آورده شود. سپس سر پیچ گوشتی را در بخش زیری شیارهای فلزی بگذارید و آن را آرام به سمت بالا بگشید زیرا می تواند شیارها را بازتر کرده و باعث شود سیم هایی که پیچیده شده اند شل شوند. همچنین کشش تسمه ها و توازن نداشتن آن ها می تواند قدرت برق مصرفی را زیادتر کرده و باعث سوختن سیم پیچی موتور شود. بعد از بستن موتور می توانید آن را به برق وصل کرده و عملکرد آن را بررسی نمایید. در این مرحله باید عایق های سیم های قدیمی را با سیم چین از بخش شیارها را خارج نموده و گرد و خاک آن ها را پاک نمایید. برای سیم پیچی سیم زیادی لازم می باشد که با توجه به قیمت بالای مس می تواند باعث شود که تعمیرکاران از میزان کمی از آن استفاده کنند و موجب داغی مدار و سوختگی مجدد بشوند.

از دلایل دیگر در سوختن موتور کولر آبی می تواند آلودگی و همچنین خاک گرفتگی یاتاقان کولر است که باعث قفل کردن یاتاقان خواهد شد. در ابتدای کار نیاز است که سطح میز کار را که قرار است موتور را روی آن قرار دهید را تمیز کرده و بدون هرگونه آلودگی باشد. سوختن سیم پیچ: برخی اوقات سیم پیچی در موتور کولر می تواند برای مشکلات فنی باشد که تشخیص آن نیاز به متخصصی در این زمینه دارد. در سیم پیچی متحدالمركز گام كلاف های مربوط به هر گروه كلاف با یكدیگر تفاوت داشته درحالیکه در سیم پیچی زنجیره ای گام مساوی بوده و به صورت کلی سیم پیچی نیز راحتتر انجام می پذیرد. بازار آنلاین “خدمت از ما” با ایجاد یک بستر مناسب برای برقراری ارتباط بین افراد متخصص فعال در آن جهت سیم پیچی موتور لوازم برقی و کاربران متقاضی این خدمات فراهم آورده است. دوره آموزشی سیم پیچی موتور مناسب کلیه هنرجویانی است که می خواهند سریعاً جذب بازار کار شوند. برای این که پس از سیم پیچی وزن کولر کم تر نشود موتور کولر آبی را قبل از سیم پیچی با ترازو وزن می کنند. در اینگونه موتورها باید دور تند و دور كند تنها از یك راه انداز استفاده شوند مانند موتورهای یك دور یا سیم پیچ راه انداز پس از اینكه دور موتور 70% مقدار نامی رسید این سیم پیچ توسط كلید از مدار خارج می شود (موتورهای تک فازی نیز ساخته می شود كه هر سیم پیچ اصلی یك سیم پیچ راهانداز دارد) سیم پیچ راه انداز برای تعداد قطب كمتر (دور بیشتر) می پیچند در صورتی كه بخواهیم موتور با دور كند كار كند با اتصال كلیدی روی دور كند ابتدا سیم پیچ اصلی دور تند و سیم پیچ راه انداز در مدار قرار گرفته و راه اندازی می شود توسط كلید گریز از مركز و یا رله از مدار خارج شده و تنها سیم پیچ اصلی دور كند در مدار قرار می گیرد و از این به بعد موتور با دور كند بگردش خود ادامه می دهد مدار اتصال سیم پیچ ها اصلی و راه انداز و كلید در شكل زیر رسم شده است.

به دلیل عدم دسترسی به برق سه فاز در اماکن مسکونی به ناچار از موتورهای تک فاز آموزش سیم پیچی الکتروپمپ شناور استفاده می شود. تعداد شیارهای خالی بین هر گروه كلاف را می توان بصورت زی حساب نمود. در مورد فاز T نیز كه شروع آن از شیار 9 می باشد می توان شیارهای مربوط به آنرا به ترتیب (10-9)، (16-15)، (22-21) و (4-3) نوشت. موتورهای کولر دارای خصوصیات های مختلفی در بازار هستند که با روش های مختلفی سیم پیچی می شوند که در سه مرحله زیر می توانیم آن را برای شما شرح دهیم. شما باید تعداد سیم های هر کویل را بدانید تا در سیم پیچی نو با مدل قبلی هماهنگ باشید و سپس سیم ها را با قیچی سیم بر قطع نمایید. این سطح نفوذپذیری با توجه به ماده فریت از 20 تا 15000 است. یه نکته اگه واسه آپ آزمون میدید ، حتما سازمان های مربوط به آپ، زیرمجموعه ها ، مرتبط ها، کلا قوانین و اطلاعات آپ رو مطالعه کنید، یکی دو تا سوال راجع به وزارت آپ.میدن، حدود ۱۵ درصد ، از اون پنجاه درصد پراکنده. این نوع سلفها از دو نوع سرب تشکیل شدهاند: سرب محوری و سرب شعاعی. بعد موتور را از وارنیش خارج نمایید و اجازه دهید چند ساعت در گرمکن حرارت ببیند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آموزش صفر تا صد سیم پیچی لطفا از صفحه ما بخواهید.

ایندکسر