تعرفه خودروهای وارداتی زیر 10 هزار دلار تعیین شد / حدود 40 هزار خودرو جانمایی شد – اخبار اقتصادی ایران – اخبار اقتصادی تسنیم


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، عبدالله توکلی لاهیجانی رئیس گروه خودروسازی وزارت حراست از فروش 100 هزار خودروی خارجی تا پایان سال خبر داد و گفت: چنین بود. عزمی که بتوانیم سازوکار اجرایی را فراهم کنیم و سفارش 40 را ثبت کنیم بیایید به هزار ماشین برسیم. در حال حاضر این عزم باعث ورود واردکنندگان شده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن واردکنندگان باید موتور محرکه بازی کند، گفت: بسیاری از سوالاتی که امروز مطرح می شود با کمی جست و جو قابل پاسخگویی است. بر اساس مصوبه موجود، اختیار تعرفه گذاری به کارگروهی متشکل از سه وزیر واگذار شده است.

توکلی تاکید کرد: برای خودروی 8 هزار دلاری (خودروهای تا 10 هزار تومان) که موتور آن 1000 سانتی متر مکعب است، 10 درصد تعرفه در نظر گرفته می شود. این مزیت به دلیل نیاز بازار خودرو به این مدل خودروها در نظر گرفته شده است. واقعیت این است که اگر فرآیند ممنوع شود و دوباره راه اندازی شود، اجاره بها بسیار بالاست.

رئیس اداره صنعت خودروی وزارت حراست با بیان اینکه برای جلوگیری از سود بالای اولیه در مراحل اولیه بورس کالا، سود عادلانه 15 درصد در نظر گرفته شده است، گفت: بنابراین تفاوت بین قیمت پایه و عرضه در بورس کالا به خزانه دولت خواهد رفت. بنابراین واردکننده انگیزه ای برای ورود به بازار و افزایش قیمت نخواهد داشت. در واقع بالاترین نرخ ها 75، 85 و 95 درصد است.

مخالفت مجلس با تاخیر در واردات خودرو/ طبق قانون واردات باید از شهریور این اتفاق می افتاد.

حتما بخوانید:
بهترین برند برای لوازم خانگی 2022

مشکلات اصلی بخش خودرو رشد بی رویه قیمت و کیفیت پایین است. قانونگذار به این نتیجه رسید که واردات برای حل این دو مشکل ضروری است. طبق قانون مجلس مقرر شده واردات تا شهریور ماه سال جاری انجام شود. امروز در دی ماه هستیم و در این موضوع تاخیر وجود دارد.

این تاخیر به دلیل بحث های نظارتی در دولت است و مجلس هم چندان از این موضوع خوشحال نیست. مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند و نباید اسیر خودروسازان شوند. روند این کار آغاز شده و نرخ ها نیز مشخص شده است.

انتظار مجلس این است که در تعرفه ها به گونه ای بازنگری شود که خودروها تحت تاثیر افزایش شدید قیمت ها و ایجاد فضای رقابتی در بازار قرار نگیرند.

عدم استفاده از واردکنندگان با سابقه، عامل تاخیر در واردات خودرو است/ آیا سازمان استاندارد استاندارد یورو 6 را بررسی می کند؟

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه وزارت امنیت از واردکنندگان با سابقه استفاده نکرده است، اما این روند اصلاح شده است، گفت: نکته دیگر این است که تنها وزارت حراست مسئول نیست. واردکننده خودرو و ارگان های دیگری از جمله وزارت اقتصاد و سازمان ملی استاندارد نیز در این امر دخیل هستند. اما شرایط وزارت صمت و تلاش های انجام شده با شرایط یک یا چهار سال قبل بسیار متفاوت است.

وی در خصوص روند واردات نیز گفت: نه نرخ تعرفه خودرو تا 10 هزار دلار اعلام می شود و نه دستورالعمل اسقاط خودرو. مشخص نیست دقیقا چگونه در بورس عرضه می شود. سود واردکنندگان خودرو 15 درصد قیمت تمام شده به اضافه هزینه حمل است. قیمت ربطی به وارد کننده نداره سازمان ملی استاندارد باید استانداردهای سایر کشورها را بشناسد.

حتما بخوانید:
داشتن اسباب بازی تحریک آمیز فقط تحت این شرایط کار می کند

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره شرایط سازمان ملی استاندارد نیز گفت: استانداردهای ما استاندارد 85 و یورو 6 است. پیشنهاد ما ایجاد استانداردی است که مطابق با حداقل سوخت در کشور باشد.

تحویل به موقع خودرو دغدغه اصلی بورس کالا است

سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران گفت: هنوز تصمیم نهایی در مورد قیمت پایه و تفاوت قیمت پایه با قیمت نهایی گرفته نشده است. از طرفی باید از تحویل خودرو مطمئن باشیم. هم اکنون جلسات منظمی در حال برگزاری است و زمانی که نتیجه این موارد به دست آمد، به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesKamagrabuy verified stripe accountMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren sitelerPendik EscortBağlama büyüsü